2016 lanserades Redflag på marknaden med fokus på att göra det lättare för företag att sköta sin bokföring. Det finns möjligheter att automatisera stora delar eller hela bokföringen liksom att anpassa och bygga upp programmet utifrån företagets behov. Fungerar för både den lilla enskilda firman och det stora aktiebolaget.
Passar dig som inte vill anlita en bokföringsbyrå att sköta jobbet, men samtidigt önskar att allt ska vara så enkelt som möjligt.
En smidig helhetslösning
Redflag är en helhetslösning för den som söker ett program som inte bara klarar av den löpande bokföringen utan hjälper till med skatter, deklaration, årsbokslut och kvitton. Vi som använder bestämmer själv hur mycket eller lite programmet ska hjälpa till och med vad. Det finns inte behov av flera program utan Redflag täcker allt vi kan önska gällande bokföring och lite till.
För dig som ännu inte är igång med ett företag men vill komma igång kan Redflag hjälpa till redan från start och starta upp företaget. De finns med från början till slut och förenklar det administrativa för företagare.
Ett eget Mastercard
En av de saker som framförallt särskiljer Redflag från sina konkurrenter är att de erbjuder möjligheten att använda sig av ett Mastercard som är kopplat direkt till bokföringen. Varje gång det görs inköp till företaget kommer händelsen rakt in i programmet. Det enda vi behöver göra är att fotografera kvittot som är underlag i bokföringen.
Arbeta där du vill
All bokföring sker online i Redflag. Vi loggar enkelt in via webbläsaren utan att behöva ladda ner någon programvara. Det finns inte möjlighet att komma åt utan internet, samtidigt är det säkert att arbeta molnbaserat. Skulle datorn sluta att fungera finns allt sparat vilket inte gör det lika sårbart.
Den löpande bokföringen
Genom att använda sig av det Mastercard programmet erbjuder blir en naturlig del automatiskt. Den löpande bokföringen är dessutom helt automatiserad. Allt sköts i realtid och programmet läser automatiskt av kvitton, fakturor och andra händelser. Samma sak gäller för lönehantering, momsdeklarationer och mycket mer.
Hantering av kund- och leverantörsfakturor
Samtliga kund- och leverantörsfakturor kan hanteras digitalt och det går snabbt att få en uppfattning om vad som är eller inte är betalt. Genom att skapa och skicka ut kundfakturor i systemet kommer de också in automatiskt i bokföringen. Kundfakturor är enkelt att skapa. Vi söker upp kunden, är det en ny kund måste den registreras, anger vad fakturan avser och systemet föreslår sedan konton till bokföringen.
Sammanfattning av Redflag
En omfattande tjänst som gör den administrativa delen enkelt för samtliga företag. Tjänster kan läggas till och plockas bort utifrån det behov som finns, vi betalar för det vi använder. Nackdelen är att det inte alltid fungerar fullt ut med de automatiska delarna, men det blir ständigt bättre. Supporten är alltid snabb på att hjälpa till och svara på frågor som uppstår.
Priset är en nackdel då det finns gratisprogram på marknaden. Men vi förstår
att Redflag inte bara är ett enkelt program, utan det är en helhetslösning för
företagare. Användargränssnittet är enkelt och fungerar väldigt bra även för
den utan tidigare kunskap.
Fördelar
- Sköter allt
- Automatiserade funktioner hela vägen
- Ett Mastercard kopplat direkt till programmet
- Effektiv helhetslösning för små och stora företag
Nackdelar
- Kräver månadsabonnemang plus tillval för vissa funktioner
- Går inte att arbeta offline
Läs mer om: Redflags bokföringstjänst